Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKetterlin-Geller, Leanne; Alonzo, Julie; Tindal, Gerald
InstitutionUniversity of Oregon, Behavioral Research and Teaching (BRT)
TitelUse of Focus Groups to Inform the Construction of a Universally Designed Mathematics Test. Technical Report # 29
Quelle(2004), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFocus Groups; Access to Computers; Disabilities; Child Advocacy; Grade 3; Item Response Theory; Mathematics Tests; Test Construction; Computer Assisted Testing; Teacher Attitudes; Administrator Attitudes; Elementary School Students; Parent Attitudes; English (Second Language); General Education; Computer Literacy; Spanish Speaking; Test Validity
AbstractFocus groups were used to examine the needs of students taking a computer adaptive math assessment. The assessment designed using universal design and item response theory. Focus groups included teachers, administrators, child advocacy groups, and 3rd grade students and parents from the following groups: students with disabilities, students in general education, and students learning English as a second language. Focus groups identified using the mouse, understanding directions and accessing the format of the items as sources of confusion. Additionally, a survey suggested that English Language Learners have differential access to computers. These findings will be used to revise the assessment. (Contains 1 figure and 5 tables.) (As Provided).
AnmerkungenBehavioral Research and Teaching. 175 Lokey Education 5262 University of Oregon, Eugene, OR 97403. Tel: 541-346-3535; Fax: 541-346-5689; Web site: http://www.brtprojects.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: