Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuller, Eve; Friend, Marilyn; Hurley-Chamberlain, DeAnna
InstitutionNational Association of State Directors of Special Education (NASDSE), Project Forum
TitelState-Level Approaches to Co-Teaching. inForum
Quelle(2009), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Disabilities; State Departments of Education; Politics of Education; Special Education; Surveys; Special Education Teachers
AbstractAlthough co-teaching has been a topic of interest for more than two decades among professionals advocating inclusive practices (e.g., Bauwens, Hourcade, & Friend, 1989; Garvar & Papania, 1982), the No Child Left Behind Act of 2001 (NCLB) and the Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) mandates for curriculum access, high expectations for achievement and accountability for outcomes for students with disabilities have broadened its appeal. The purpose of this document is to describe how state education agencies (SEAs) are supporting co-teaching in schools, including through policies and guidance and co-teaching initiatives. This document represents a collaboration between Project Forum at the National Association of State Directors of Special Education (NASDSE) and the University of North Carolina at Greensboro (UNCG) and was prepared as part of Project Forum at NASDSE's cooperative agreement with the U.S. Department of Education's Office of Special Education Programs (OSEP). (Contains 1 footnote and 4 online resources.) (ERIC).
AnmerkungenProject Forum. Available from: National Association of State Directors of Special Education. 1800 Diagonal Road Suite 320, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-519-3800; Fax: 703-519-3808; Web site: http://www.projectforum.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: