Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndreotti, Vanessa
TitelActionable Postcolonial Theory in Education. Postcolonial Studies in Education
Quelle(2011), (304 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-2301-1161-0; 978-0-2301-1161-5
SchlagwörterForeign Policy; Political Attitudes; Theories; Educational Research; Policy Analysis; Humanism; Educational Practices; Instruction; Indigenous Knowledge; Mothers; Immigrants; Ethnocentrism; Cultural Influences
Abstract"Actionable Postcolonial Theory in Education" illustrates how postcolonial theory can be put to work in education. It offers an accessible and handy overview and comparison of postcolonial theory and other theoretical debates related to critiques of Western ethnocentrism and hegemony. It also offers examples that illustrate how a discursive strand of postcolonial theory has been applied successfully in the contexts of educational research/critique and in pioneering pedagogical projects. Andreotti encourages educators and researchers in education to engage with postcolonial theoretical frameworks and their implications for research and educational practice. (As Provided).
AnmerkungenPalgrave Macmillan. 175 Fifth Avenue, New York, NY 10010. Tel: 888-830-8477; Fax: 800-672-2054; Web site: http://www.palgrave-usa.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: