Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerman, Joan L.; Osmundson, Ellen; Dietel, Ronald
InstitutionAssessment and Accountability Comprehensive Center
TitelBenchmark Assessment for Improved Learning. An AACC Policy Brief
Quelle(2010), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFederal Legislation; Formative Evaluation; Benchmarking; Educational Assessment; Student Evaluation; Evaluation Methods; Validity; Reliability; Alignment (Education); Guidelines; Test Bias; Educational Policy; Psychometrics; Access to Education; Academic Accommodations (Disabilities); Test Selection
AbstractThe No Child Left Behind Act of 2001 (NCLB, 2002) has produced an explosion of interest in the use of assessment to measure and improve student learning. Initially focused on annual state tests, educators quickly learned that results came too little and too late to identify students who were falling behind. At the same time, evidence from the other end of the assessment spectrum was clear: teachers' ongoing use of assessment to guide and inform instruction--classroom formative assessment--can lead to statistically significant gains in student learning (Black & Wiliam, 1998). In this policy brief, the authors describe the role of benchmark assessment in a balanced system of assessment, establish purposes and criteria for selecting or developing benchmark assessments, and consider organizational capacities needed to support sound use. (Contains 1 figure and 1 footnote.) [For the full report, "Benchmark Assessment for Improved Learning", see ED524104.] (ERIC).
AnmerkungenAssessment and Accountability Comprehensive Center. Web site: http://www.aacompcenter.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: