Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStern, David; Wing, Jean Yonemura
InstitutionUniversity of California, Berkeley. Career Academy Support Network (CASN)
TitelIs There Solid Evidence of Positive Effects for High School Students?
Paper prepared for the "High School Reform: Using Evidence to Improve Policy and Practice" conference (New Orleans, LA, Jan 22-23, 2004).
Quelle(2004), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Size; Inferences; High School Students; Evaluation Methods; Program Effectiveness; Outcomes of Education; Data Analysis; Sampling; Evidence; Research Methodology; Graduation Rate; Access to Education; At Risk Students; Career Academies; Student Mobility; Effect Size; School Districts; Educational Change
AbstractIn this paper the authors illustrate the use of a strict standard for evaluating evidence on programs and strategies designed to improve outcomes for high school students. They explain what they mean by solid evidence, and present examples from multi-site evaluations of three programs. After that they examine some of the evidence on high school size, and explain why clear inferences about cause and effect remain elusive. They also look at examples of studies that use data for the whole student population in large districts, as an approach to reduce possible selection bias. They conclude with a predictable recommendation for more rigorous evaluation, and a programmatic suggestion. (Contains 21 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenCareer Academy Support Network. Graduate School of Education University of California, Berkeley, CA 94720. Tel: 510-643-5748; Fax: 510-642-2124; e-mail: ask_casn@berkeley.edu; Web site: http://casn.berkeley.edu
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: