Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWainess, Richard; Kerr, Deirdre; Koenig, Alan
InstitutionNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing
TitelImproving the Way We Design Games for Learning by Examining How Popular Video Games Teach. CRESST Report 798
Quelle(2011), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Video Games; Teaching Methods; Educational Games; Feedback (Response); Interaction; Guidance; Play; Models; Psychomotor Skills; Cues; Educational Technology; Repetition
AbstractOne of the reasons why commercial video games are popular is that they effectively teach players how to play the game--in many cases as the player plays the game itself. This paper focuses on how to effectively integrate teaching "how to play a game" with teaching an "instructional domain" within a game for learning. By analyzing more than 30 popular commercial games, the authors (a) map instructional methods and strategies as well as related constructs which illustrate how games teach game play mechanics, game controls, and interface elements, and (b) prescribe ways to map those methods and strategies to methods and strategies applicable to teaching specific instructional content (e.g., fractions). Instructional Methods and Strategies: Definitions and Examples are appended. (Contains 27 figures and 9 tables.) [This paper was supported under the Educational Research and Development Centers Program.] (As Provided).
AnmerkungenNational Center for Research on Evaluation, Standards, and Student Testing (CRESST). 300 Charles E Young Drive N, GSE&IS Building 3rd Floor, Mailbox 951522, Los Angeles, CA 90095-1522. Tel: 310-206-1532; Fax: 310-825-3883; Web site: http://www.cresst.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: