Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClery, Sue; Topper, Amy
InstitutionAchieving the Dream, Inc.
TitelChanges in Cohort Composition. Data Notes. Volume 2, Number 3, September/October 2007
Quelle(2007), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterIntervention; Grants; Educational Trends; Hispanic American Students; Program Effectiveness; Low Income Groups; White Students; Academic Persistence; Developmental Studies Programs; Community Colleges; Outcomes of Education; Statistical Data; Enrollment; Student Characteristics; College Students; Evidence; Achievement Gap; National Programs; At Risk Students; Cohort Analysis; Educational Policy; Comparative Analysis; Improvement Programs; African American Students; American Indians; Asian American Students; Pacific Americans
AbstractUsing data from Achieving the Dream: Community Colleges Count, this issue looks at changes in cohort composition. The analysis addresses the changing composition of the Achieving the Dream student cohorts from 2002 to 2005. The data show that at Achieving the Dream colleges, the percentage of Hispanic students increased over the four cohorts studied, as did the percentage of students who received Pell Grants and the percentage of students referred to developmental education. Being sensitive to such variations will help colleges interpret results from their strategies, because changes in cohort composition can inform evaluations of intervention strategies over time. (Contains 6 footnotes and 2 figures.) (As Provided).
AnmerkungenAchieving the Dream. 8455 Colesville Road Suite 900, Silver Spring, MD 20910. Tel: 240-450-0075; Fax: 240-450-0076; e-mail: info@achievingthedream.org; Web site: http://www.achievingthedream.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: