Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShafiq, M. Najeeb
TitelGender Gaps in Mathematics, Science and Reading Achievements in Muslim Countries: Evidence from Quantile Regression Analyses
Quelle(2011), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMuslims; Social Characteristics; Overachievement; Academic Achievement; Foreign Countries; Student Characteristics; Socioeconomic Influences; Gender Differences; Mathematics Achievement; Reading Achievement; Science Achievement; Adolescents; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Achievement Gap; Underachievement; Human Capital; Azerbaijan; Indonesia; Jordan; Kyrgyzstan; Qatar; Tunisia; Turkey; Program for International Student Assessment
AbstractUsing quantile regression analyses, this study examines gender gaps in mathematics, science, and reading in Azerbaijan, Indonesia, Jordan, the Kyrgyz Republic, Qatar, Tunisia, and Turkey among 15 year-old students. The analyses show that girls in Azerbaijan achieve as well as boys in mathematics and science and overachieve in reading. In Jordan, girls achieve as well as boys in all subjects. In Qatar and Turkey, girls underachieve in mathematics, achieve as well as boys in science and overachieve in reading. In Indonesia, the Kyrgyz Republic, and Tunisia, girls underachieve in mathematics and science but overachieve in reading. On the basis of the analyses, two generalizations can be made. First, key country-level economic and social characteristics appear unrelated to achievement gender gaps. Second, the overachievement of girls in reading and underachievement in mathematics and science are similar to findings from non-Muslim industrialized countries. (Contains 5 tables and 6 footnotes.) [This study was supported by a Proffitt Research Grant from Indiana University.] (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: