Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartell, Christopher C.
TitelA Longitudinal Study of Learning to Teach History as Interpretation
Quelle(2011), (55 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHistorical Interpretation; Social Studies; Longitudinal Studies; History Instruction; Case Studies; Teacher Attitudes; Secondary School Teachers; Preservice Teacher Education; Beginning Teachers; Student Motivation; Barriers; Urban Universities; Student Teachers; Student Teaching; Interviews; Observation; Classroom Environment; Pedagogical Content Knowledge; Teacher Education Programs
AbstractOver the past decade many social studies educators have called for teachers to engage their students in historical interpretation. This case study examined the beliefs and practices related to engaging students in historical interpretation of four secondary social studies teachers from their teacher preparation through their first year in the classroom. The results corroborated arguments that classroom control and a limited understanding of history content are major barriers preventing teachers from teaching history as interpretation. However, the results also found teachers believed a better development of their own practical "toolkit" to engage their students in historical interpretation would have helped them overcome these barriers. Appended to this document are: (1) Appendix A: Interview Protocols; and (2) Appendix B: Observation Field Notes: Teacher Classroom. (Contains 1 table and 2 footnotes.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: