Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCenter on Education Policy
TitelState Test Score Trends through 2008-09, Part 1: Rising Scores on State Tests and NAEP. Alaska
Quelle(2010), (1 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; State Standards; Academic Achievement; Scores; Grade 4; Grade 8; Reading Achievement; Mathematics Achievement; Achievement Gains; State Programs; Educational Improvement; Educational Indicators; Educational Trends; Trend Analysis; Educational Testing; Educational Policy; Alaska; National Assessment of Educational Progress
AbstractThis paper profiles Alaska's test score trends through 2008-09. Between 2005 and 2009, the percentages of students reaching the proficient level on the state test and the basic level on NAEP (National Assessment of Educational Progress) increased in grades 4 and 8 in math and grade 8 in reading. In grade 4 reading, the percentage reaching the basic level on NAEP increased, while the percentage of students reaching the proficient level on the state test showed no change between 2005 and 2009. Average annual gains tended to be slightly larger on NAEP than on the state test, except in grade 4 math, where the average annual gain was larger on the state test. Alaska did not provide average (mean) score data. (Contains 1 footnote.) [For the main report, "State Test Score Trends through 2008-09, Part 1: Rising Scores on State Tests and NAEP", see ED513962.] (ERIC).
AnmerkungenCenter on Education Policy. 1001 Connecticut Avenue NW Suite 522, Washington, DC 20036. Tel: 202-822-8065; Fax: 202-822-6008; e-mail: cep-dc@cep-dc.org; Web site: http://www.cep-dc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: