Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIngels, Steven J.; Herget, Deborah; Pratt, Daniel J.; Dever, Jill; Copello, Elizabeth; Leinwand, Steve
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelHigh School Longitudinal Study of 2009 (HSLS:09) Base-Year Field Test Report. Working Paper Series. NCES 2011-01
Quelle(2010), (884 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Longitudinal Studies; Field Tests; Sampling; Data Collection; High School Students; Student Surveys; Questionnaires; Mathematics Tests; Secondary School Teachers; Teacher Surveys; Administrators; School Counselors; Parents; Reliability; Cooperation; California; Florida; Illinois; New York; Texas; National Longitudinal Study of the High School Class of 1972
AbstractThis report examines the results of the field test for the base year of the High School Longitudinal Study of 2009 (HSLS:09). The general purposes of the field test were, in anticipation of the base-year full-scale effort, to test instruments, forms, and procedures; to experiment with different approaches to questionnaire content and survey methodology; and to evaluate the overall study design. The HSLS:09 field test faced a number of challenges. In varying degrees, these challenges will require further strategies and efforts be applied in the main study. Specific recommendations are summarized in this report, challenge by challenge. Appendices include: (1) HSLS:09 Sampling Plan for Main Study and Field Test; (2) HSLS:09 Field Test Codebook; (3) HSLS:09 Assessment Pilot Report; (4) HSLS:09 Technical Review Panel Participants and Meeting Minutes; (5) HSLS:09 Field Test Letters, Permission Forms, and Scripts; (6) HSLS:09 Mathematics Assessment Specifications:Final Working Version; (7) HSLS:09 Field Test Classical Item Statistics; (8) HSLS:09 Field Test Item Parameter Estimates; (9) HSLS:09 Student Instrument Scale Reliability Analyses; and (10) Questionnaires. (Contains 42 tables, 10 figures and 9 footnotes.) (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: