Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeidknecht, Marguerite K.
TitelThe State of Multicultural Music Education in Massachusetts Elementary Schools
Quelle(2010), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRural Schools; Music Education; Elementary Schools; National Standards; Global Approach; Teaching Methods; Multicultural Education; Suburban Schools; Public Schools; Geographic Location; Surveys; Student Diversity; Financial Support; Comparative Analysis; Musical Instruments; Teacher Attitudes; Massachusetts
AbstractGlobalization and increased diversity within student populations generate a growing impetus toward a multicultural approach to music education. Additionally, the National Standards in Music Education require that students experience the music of other cultures. However, not all multicultural music programs are equivalent in content, depth of study, or quality of execution. This study investigated the extent to which multicultural music is taught in Massachusetts public elementary schools, based upon their location and financial status. The perspectives and teaching strategies of 50 teachers representing urban, suburban, and rural schools were surveyed. The results indicated that the most comprehensive multicultural music programs were found in suburban locations, followed by urban and rural schools. Program funding was an important factor influencing these results. Appendices include: (1) Multicultural Music Survey; (2) Survey Email Cover Letter; and (3) Survey Introduction. (Contains 5 tables.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: