Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Endowment for the Arts
TitelA Book Club for a Nation, Built Chapter by Chapter. The Big Read. Final Report. Executive Summary
Quelle(2008), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterReading Programs; National Programs; Program Effectiveness; Participation; Program Attitudes; Institutional Cooperation; Reading Habits; Adolescents; Young Adults
AbstractThis report summarizes the findings from a nineteen-month study of The Big Read, an initiative of the National Endowment for the Arts, in partnership with the Institute of Museum and Library Services and Arts Midwest, designed to restore reading to the center of American culture. Piloted in early 2006 and launched nationwide later that year, The Big Read brings communities together to read, discuss, and celebrate great literature. Libraries, museums, colleges and universities, municipalities, science and literary centers, arts and humanities councils, health and service agencies--all have received Big Read grants and joined forces with schools, businesses, and other local organizations to host community-wide reading events. One of the findings reveals that The Big Read's appeal to grantees and partners from organizations other than libraries and arts institutions points to broad-based interest in literary reading and new approaches to promoting it. (Contains 1 table and 8 footnotes.) [To access the accompanying reports, see "A Book Club for a Nation, Built Chapter by Chapter. The Big Read. Final Report." (ED511710); and "The Big Read: Case Studies" (ED511704).] (ERIC).
AnmerkungenNational Endowment for the Arts. 1100 Pennsylvania Avenue NW, Washington, DC 20506. Tel: 202-682-5400; e-mail: webmgr@arts.endow.gov; Web site: http://www.nea.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: