Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarron, Eric
InstitutionNational Aeronautics and Space Administration (NASA)
TitelEnergy: A Balancing Act. Investigating the Climate System. Problem-Based Classroom Modules
Quelle(2003), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Energy; Problem Based Learning; Learning Modules; Teaching Methods; Answer Keys; Earth Science; Environmental Education; Educational Resources; Glossaries; Bibliographies; Standards; Climate; Science Education; Science Instruction; Secondary School Science; Measurement; Program Descriptions; Federal Programs; Ecology; Weather; Environmental Influences; Satellites (Aerospace); Lesson Plans; Geographic Regions; Class Activities; Meteorology; Arizona; Pennsylvania
AbstractWith support from NASA's (National Aeronautics and Space Administration) Goddard Space Flight Center, IGES (Institute for Global Environmental Strategies) has developed educational materials that incorporate information and data from the Tropical Rainfall Measuring Mission (TRMM), a joint satellite mission between the United States and Japan. Investigating the Climate System is a series of five learning modules for grades 5-12 created by educational specialists along with TRMM scientists, and finalized by IGES for national distribution. Each module focuses on a different component of the Earth system--clouds, energy, precipitation, weather and winds. This module focuses on energy. Appended are: (1) Bibliography/Resources; (2) Answer Keys; (3) National Education Standards; (4) Problem-Based Learning; (5) TRMM Introduction/Instruments; (6) Temperature Tables; and (7) Glossary. (Contains 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Aeronautics and Space Administration. Public Communications and Inquiries Management Office, NASA Headquarters Suite 1M32, Washington, DC 20546-0001. Tel: 202-358-0001; Fax: 202-358-3469; Web site: http://www.nasa.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: