Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBandy, Tawana; Moore, Kristin A.
InstitutionChild Trends
TitelWhat Works for Preventing and Stopping Substance Use in Adolescents: Lessons from Experimental Evaluations of Programs and Interventions. Fact Sheet. Publication #2008-19
Quelle(2008), (6 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Sexuality; Depression (Psychology); Substance Abuse; Drinking; Prevention; Drug Use; Injuries; Homicide; Suicide; Program Evaluation; Intervention; Program Effectiveness; Outcomes of Treatment; Behavior Problems
AbstractDespite a decade-long decline in substance use among adolescents, research tells that about 80 percent of teens have begun to drink alcohol and 50 percent have used an illegal drug by their senior year in high school. Substance use among teens is related to poorer outcomes for adolescents and youth (e.g., unintentional injuries, homicides and suicides, depression, conduct disorder, and unplanned sexual activity); therefore, it is important to understand both what works and what doesn't work to prevent and stop substance use. This fact sheet synthesizes the lessons learned from experimentally evaluated programs and interventions targeting adolescent and youth substance use from the Child Trends database of experimental evaluations of social interventions for children and youth--LINKS (Lifecourse Interventions to Nurture Kids Successfully). This synthesis suggests findings related to both prevention- and cessation-based programs. (Contains 11 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 4301 Connecticut Avenue NW Suite 350, Washington, DC 20008. Tel: 202-572-6000; Fax: 202-362-8420; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: