Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRivers, Andrew; Moore, Kristin A.
InstitutionChild Trends
TitelWhat Works for Civic Engagement: Lessons from Experimental Evaluations of Programs and Interventions. Fact Sheet. Publication #2008-22
Quelle(2008), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDemocracy; Children; Adolescents; Citizen Participation; Intervention; Program Evaluation; Program Effectiveness; Service Learning; School Community Relationship; Consciousness Raising; Mentors; Tutoring; Skill Development; Political Issues; Helping Relationship; Social Responsibility
AbstractCivic engagement and participation are central to the functioning of a democratic society. In addition, young people who are involved in civic activities are more engaged in academics, are less likely to participate in risky behaviors, and more than likely continue on to adulthood as contributing members of their communities. Rates of young people's civic participation in American society have been on the decline. Greater engagement of young people would benefit the larger society as well as youth themselves. This review is based on five experimental studies from the Child Trends database of experimental evaluations of social interventions for children and youth--LINKS (Lifecourse Interventions to Nurture Kids Successfully). The small number of studies limits the authors' conclusions; nevertheless, several conclusions appear warranted. (Contains 10 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenChild Trends. 4301 Connecticut Avenue NW Suite 350, Washington, DC 20008. Tel: 202-572-6000; Fax: 202-362-8420; Web site: http://www.childtrends.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: