Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMead, N.; Grigg, W.; Moran, R.; Kuang, M.
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED)
TitelNational Indian Education Study--Part II: The Educational Experiences of American Indian and Alaska Native Students in Grades 4 and 8. Statistical Analysis Report. NCES 2010-463
Quelle(2010), (64 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; American Indians; Alaska Natives; American Indian Education; Grade 4; Grade 8; Educational Experience; Culturally Relevant Education; American Indian Culture; American Indian Languages; Student Characteristics; Educational Environment; Academic Aspiration; Family School Relationship; School Community Relationship; Language of Instruction; Student Evaluation; State Standards; Academic Standards; Student School Relationship; Parent Student Relationship; National Surveys
AbstractSince 2005, the National Indian Education Study (NIES) has provided educators, policymakers, and the public with information about the background and academic performance of fourth- and eighth-grade American Indian and Alaska Native (AI/AN) students in the United States. This report, the second in a two-part series based on the 2009 NIES survey, describes AI/AN students, their teachers and schools, and the integration of native culture and language in their education. Part I of the series reports on the achievement of AI/AN students in reading and mathematics. (Contains 23 tables and 24 figures.) [For Part I, "Performance of American Indian and Alaska Native Students at Grades 4 and 8 on NAEP 2009 Reading and Mathematics Assessments. NCES 2010-462" see ED510598.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center for Education Statistics. Available from: ED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://nces.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: