Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKoedel, Cory; Betts, Julian R.
InstitutionVanderbilt University, National Center on Performance Incentives
TitelRe-Examining the Role of Teacher Quality in the Educational Production Function. Working Paper 2007-03
Quelle(2007), (54 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMerit Pay; Teacher Effectiveness; Teacher Qualifications; Academic Achievement; Scores; Prediction; Predictor Variables; Elementary Education; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Comparative Analysis; Teacher Evaluation; Measures (Individuals); Incentives; California
AbstractThis study uses administrative data linking students and teachers at the classroom level to estimate teacher value-added to student test scores. We find that variation in teacher quality is an important contributor to student achievement--more important than has been implied by previous work. This result is attributable, at least in part, to the lack of a ceiling effect in the testing instrument used to measure teacher quality. We also show that teacher qualifications are almost entirely unable to predict value-added. Motivated by this result, we consider whether it is feasible to incorporate value-added into evaluation or merit pay programs. (Contains 11 tables, 2 figures and 43 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenNational Center on Performance Incentives. Peabody College of Vanderbilt University, PMB #43, 230 Appleton Place, Nashville, TN 37203. Tel: 615-322-5538; Fax: 615-322-6018; e-mail: ncpi@vanderbilt.edu; Web site: http://www.performanceincentives.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: