Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionVanderbilt University, National Center on Performance Incentives
TitelA Legal Perspective on Differential Pay for Teachers. Research Brief
Quelle(2008), (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCivil Rights; Teacher Salaries; Incentives; Government Role; Legal Problems; Power Structure
AbstractIn the paper "A Legal Perspective on Differential Pay for Teachers," James E. Ryan assesses whether there are legal obstacles associated with creating differential pay programs for teachers. He concludes that although the legal landscape is open to differential pay programs, several considerations related to governmental authority and individual rights should guide the establishment and implementation of such programs. He said that it is important to consider the role of federal, state, and local governmental authority when establishing a differential pay program for teachers. Another critical legal matter is whether implementation of differential pay violates individual rights. In the context of differential pay, individual rights pertaining to due process and government discrimination are most relevant. [This research brief describes work published by the National Center on Performance Incentives in "A Legal Perspective on Differential Pay for Teachers" by James E. Ryan, Working Paper 2008-10. To access the full report in ERIC, see, ED510513.] (ERIC).
AnmerkungenNational Center on Performance Incentives. Peabody College of Vanderbilt University, PMB #43, 230 Appleton Place, Nashville, TN 37203. Tel: 615-322-5538; Fax: 615-322-6018; e-mail: ncpi@vanderbilt.edu; Web site: http://www.performanceincentives.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: