Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLombardi, Allison; Seburn, Mary; Conley, David; Snow, Eric
TitelA Generalizability Investigation of Cognitive Demand and Rigor Ratings of Items and Standards in an Alignment Study
Quelle(2010), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterGeneralizability Theory; Test Items; College Entrance Examinations; Readiness; Academic Standards; Cognitive Processes; Difficulty Level; Reliability; Alignment (Education); Mathematics Tests; Language Tests; English
AbstractIn alignment studies, expert raters evaluate assessment items against standards and ratings are used to compute various alignment indices. Questions about rater reliability, however, are often ignored or inadequately addressed. This paper reports the results of a generalizability theory study of cognitive demand and rigor ratings of assessment items and college-readiness standards in the context of an alignment study of college admissions tests to a set of college readiness standards. Results indicate a higher level of generalizability for Math item and standard ratings than for English item and standard ratings, as well as a higher level of generalizability for cognitive demand ratings than for rigor ratings. Results also suggest that the standard of 5-6 raters in alignment studies may be insufficient for obtaining desired reliability. These findings may be used to carefully plan more robust alignment studies in the future so that higher levels of reliability across raters will be attained. (Contains 3 tables and 2 figures.) (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: