Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaterhouse, Peter; Kimberley, Helen; Jonas, Pam; Nurka, Camille
InstitutionNational Centre for Vocational Education Research
TitelWhat Would It Take? Employer Perspectives on Employing People with a Disability--Literature Review. Support Document
Quelle(2010), (30 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSocial Justice; Economic Development; Employer Attitudes; Vocational Education; Disabilities; Literature Reviews; Change Strategies; Public Policy; Employment Opportunities; Employment Problems; Attitudes toward Disabilities; Policy Analysis; Best Practices; Skill Analysis; Australia
AbstractThis literature review aims to provide the basis for informed and detailed discussions of what kinds of strategies employers would respond to in hiring and retaining employees with disabilities, including any contribution the Vocational Education and Training (VET) sector might make. The review begins with discussion of the international and national policy context for this study. Governments' twin policy objectives of social inclusion (encompassing access, equity and social justice considerations) and economic development are canvassed. The review then moves onto consideration of the dynamics of employment in general, before consideration of the research literature on disability employment issues. A section highlights some good news stories in disability employment--before the final summing up. This literature review is a support document for the project report "What would it take? Employer perspectives on employing people with a disability." [For the main report, see ED508544.] (ERIC).
AnmerkungenNational Centre for Vocational Education Research Ltd. P.O. Box 8288, Stational Arcade, Adelaide, SA 5000, Australia. Tel: +61-8-230-8400; Fax: +61-8-212-3436; e-mail: ncver@ncver.edu.au; Web site: http://www.ncver.edu.au
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: