Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewman, Constance; Guthrie, Joanne; Mancino, Lisa; Ralston, Katherine; Musiker, Melissa
InstitutionEconomic Research Service (USDA)
TitelMeeting Total Fat Requirements for School Lunches: Influence of School Policies and Characteristics. Economic Research Report Number 87
Quelle(2009), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterObesity; Lunch Programs; Nutrition; Dietetics; Child Health; Food Standards; Food Service; School Policy; Geographic Regions; Urban Schools; School Size; Economic Factors; Competition; Purchasing; Planning; Institutional Characteristics
AbstractConcerns about child obesity have raised questions about the quality of meals served in the National School Lunch Program. Local, State, and Federal policymakers responded to these concerns beginning in the mid-1990s by instituting a range of policies and standards to improve the quality of U.S. Department of Agriculture-subsidized meals. Schools have been successful in meeting USDA nutrient standards except those for total fat and saturated fat. This report uses school-level data from the School Nutrition Dietary Assessment-III to calculate statistical differences between the fat content of NSLP lunches served by schools with different policies (e.g., menu planning) and characteristics like region and size. Positive associations are found between a meal's fat content and the presence of a la carte foods and vending machines, which are thought to indirectly affect the nutrient content of USDA-subsidized meals. (Contains 1 figure, 5 footnotes, and 7 tables.) (ERIC).
AnmerkungenUS Department of Agriculture. 1400 Independence Avenue SW, Washington, DC 20250. Web site: http://www.usda.gov/wps/portal/usdahome
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: