Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDuke, Daniel L.; DeRoberto, Thomas; Trautvetter, Sarah
InstitutionNational Clearinghouse for Educational Facilities
TitelReducing the Negative Effects of Large Schools. Revised
Quelle(2009), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStandardized Tests; School Size; Small Schools; Outcomes of Education; Educational Facilities Improvement; Educational Facilities Planning; Academic Achievement; Academic Persistence; School Holding Power; Graduation Rate; Comparative Analysis; Illinois; New York; Virginia
AbstractThis document reviews recent efforts to promote small schools. The rationale for small schools is discussed, drawing on recent studies linking school size and various outcomes. Arguments for large schools are considered, followed by an examination of four ways to reduce the negative effects of school size--build smaller schools, utilize satellite facilities, reallocate space in existing schools, and redesign and renovate existing schools. A brief description of one such project is provided, followed by a discussion of design issues related to the subdivision of large schools into smaller units. It concludes by noting that, while small schools may not yet have demonstrated a consistent capacity for out-performing large schools in terms of student performance on standardized tests, they have begun to post a track record for keeping students in school long enough to graduate. (Contains 3 tables.) [For the 2001 version of this publication, see ED454698.] (ERIC).
AnmerkungenNational Clearinghouse for Educational Facilities. 1090 Vermont Avenue NW Suite 700, Washington, DC 20005. Tel: 888-552-0624; Tel: 202-289-7800; Web site: http://www.edfacilities.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: