Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCourville, Keith; DeRouen, Zachary
TitelMinority Bias in Identification and Assessment of Gifted Students: A Historical Perspective and Prospects for the Future
Quelle(2009), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Definitions; Ability Identification; Minority Groups; Test Bias; Literature Reviews; Referral; Experimenter Characteristics; Change Strategies; Testing; Racial Discrimination; Achievement Tests
Abstract(Purpose) This literature review discusses the prevalence of bias against minorities in all aspects of selection for gifted and talented services. (Findings) Topics addressed in this paper include: (1) progression of the definition of giftedness; (2) minority bias in gifted identification and referrals by school personnel; (3) discriminatory testing practices; (4) use of expanded definitions of giftedness which allow for recognition of giftedness in minority populations; (5) teacher training to minimize identification bias; (6) nonverbal testing as a means to minimize assessment discrimination; and (7) expanding the use of existing tests to analyze multiple areas of giftedness. (Conclusion) Given the limited scope of prevalent definitions of gifted, as well as the pervasive bias against minorities even amongst experienced teachers, discrimination within the selection of gifted students is a significant issue that deserves further attention from researchers and more efforts by school systems to implement known methods of reducing bias in the identification and assessment process. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: