Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiang, Longjuan; Dorans, Neil J.; Sinharay, Sandip
InstitutionEducational Testing Service
TitelFirst Language of Examinees and Its Relationship to Equating. Research Report. ETS RR-09-05
Quelle(2009), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEquated Scores; English (Second Language); Reading Tests; Mathematics Tests; Language Proficiency; Test Bias; Measurement; College Entrance Examinations; High School Students; National Merit Scholarship Qualifying Test; Preliminary Scholastic Aptitude Test; SAT (College Admission Test)
AbstractTo ensure fairness, it is important to better understand the relationship of language proficiency with the standard procedures of psychometric analysis. This paper examines how equating results are affected by an increase in the proportion of examinees who report that English is not their first language, using the analysis samples for a large-scale reading and mathematics test. The results indicate that equating is not affected much by an increase in the proportion of those examinees. (Contains 9 tables and 6 figures.) (As Provided).
AnmerkungenEducational Testing Service. Rosedale Road Mailstop 19R, Princeton, NJ 08541-0001. Tel: 609-921-9000; Fax: 609-734-5410; Web site: http://www.ets.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: