Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilliford, A. Michael; Wadley, Joni Y.
InstitutionAssociation for Institutional Research
TitelHow Institutional Research Can Create and Synthesize Retention and Attrition Information. Professional File Number 108, Fall 2008
Quelle(2008), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSchool Holding Power; Student Attrition; College Freshmen; Research Universities; Institutional Research; Student Characteristics; Student Surveys; Student Participation; Learner Engagement; Dropouts; Stopouts; College Transfer Students; Comparative Analysis; Living Learning Centers; Supplementary Education; Ohio; National Survey of Student Engagement
AbstractThis study reports how an institutional research office at a large public research university has taken the lead to call attention to retention problems, describe attrition/retention predictors, and influence policy. Building on existing retention theories and previous institutional research studies, the institutional research office began coordinating several first-year study-based initiatives whose primary purpose was to understand and promote first-year retention. Data on student characteristics, survey data on student involvement, NSSE data, non-returning survey data, and data from various student engagement programs are analyzed and synthesized to better understand attrition and retention. (Contains 2 figures and 7 tables.) [The AIR "Professional File" is intended as a presentation of papers which synthesize and interpret issues, operations, and research of interest in the field of institutional research.] (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Institutional Research. 1435 East Piedmont Drive Suite 211, Tallahassee, FL 32308. Tel: 850-385-4155; Fax: 850-383-5180; e-mail: air@airweb.org; Web site: http://www.airweb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: