Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSilva, Elena
InstitutionEducation Sector
TitelOn the Clock: Rethinking the Way Schools Use Time
Quelle(2007), (22 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTime Management; Time Factors (Learning); Educational Policy; Academic Achievement; Costs; Public Education; Educational Change; Achievement Gains; Educational Improvement; School Schedules; Block Scheduling; Cross Cultural Studies; Year Round Schools; Extended School Day; Extended School Year
AbstractThis report examines both the educational and political dimensions of time reform. It presents the findings of a wide range of research on time reform, discusses the impact of various time reforms on the life of schools and beyond, and makes recommendations for policymakers about how to best leverage time in and out of school to improve student achievement. (Contains 2 figures, 1 table, and 57 endnotes.) [This research was made possible with a grant from The Broad Foundation.] (ERIC).
AnmerkungenEducation Sector. 1201 Connecticut Avenue NW Suite 850, Washington, DC 20036. Tel: 202-552-2840; Fax: 202-775-5877; Web site: http://www.educationsector.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: