Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPittman, Karen; Wilson-Ahlstrom, Alicia; Yohalem, Nicole
InstitutionForum for Youth Investment
TitelAfter-School for All? Exploring Access and Equity in After-School Programs. Out-of-School Time Policy Commentary #4
Quelle(2003), (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfter School Programs; Barriers; Rural Areas; Urban Areas; Disproportionate Representation; Staff Development; Resource Allocation; Community Role; School Role; Data Collection; Public Policy; Educational Policy; Student Needs; Program Evaluation; Program Development; Youth Programs; Program Content; Age Differences; Racial Differences; California
AbstractWhile significant progress has occurred over the past several years regarding the expansion of the quantity and quality of after-school opportunities, the ambitious idea of "after-school for all" remains a distant goal. In this commentary, we push beyond some of the numbers to take a close look at questions related to access and equity, in order to surface tensions and share concrete recommendations for addressing concerns at the policy and program levels. To do so, we draw heavily new data from California Tomorrow and a handful of other reports and studies. Is there equal access to after-school programs? Is there equity in after-school programs? How can program planners and policymakers address access and equity challenges? (Contains 2 tables.) (As Provided).
AnmerkungenForum for Youth Investment. The Cady-Lee House, 7064 Eastern Avenue NW, Washington, DC 20012-2031. Tel: 202-207-3333; Fax: 202-207-3329; e-mail: youth@forumfyi.org; Web site: http:// www.forumfyi.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: