Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAfterschool Alliance
TitelAfterschool and Students with Special Needs. Afterschool Alert Issue Brief No. 34
Quelle(2008), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAfter School Programs; Special Needs Students; Inclusive Schools; Accessibility (for Disabled); Student Improvement; Play; Physical Activities; Family Involvement; California; Florida; New York
AbstractChildren with activity limitations are often referred to as having special needs, or being disabled or differently-abled. This simply means that they are unable to participate fully in age-appropriate activities because of chronic physical, mental, emotional or behavioral conditions. This brief examines the role of afterschool programs in reaching out to and providing enrichment opportunities for special needs students. It includes examples from programs and promising practices for others interested in learning more, implementing, or incorporating successful strategies into their own special needs programs. Specifically, the brief explains how: (1) inclusion of students with special needs in the classroom is beneficial to all students; (2) afterschool programs use a range of ways to include students with special needs; (3) afterschool programs positively impact students with special needs in key areas; (4) afterschool improves academic, cognitive and social skills; (5) afterschool provides access to physical activity and play; and (6) afterschool supports families. (Contains 21 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenAfterschool Alliance. 1616 H Street NW Suite 820, Washington, DC 20006. Tel: 202-347-1002; Fax: 202-347-2092; e-mail: info@afterschoolalliance.org; Web site: http://www.afterschoolalliance.org/resources.cfm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: