Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCuster, Michael; Sharairi, Sid; Yamazaki, Kenji; Signatur, Diane; Swift, David; Frey, Sharon
TitelA Paradox between IRT Invariance and Model-Data Fit When Utilizing the One-Parameter and Three-Parameter Models
Quelle(2008), (42 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterError of Measurement; Item Response Theory; Models; Goodness of Fit; Evaluation Methods; Grade 2; Grade 3; Grade 4; Grade 5; Grade 6; Academic Ability; Correlation; Computation; Age Differences
AbstractThe present study compared item and ability invariance as well as model-data fit between the one-parameter (1PL) and three-parameter (3PL) Item Response Theory (IRT) models utilizing real data across five grades; second through sixth as well as simulated data at second, fourth and sixth grade. At each grade, the 1PL and 3PL IRT models were run with each of three ability groups; low, middle and high utilizing PARSCALE Version 4.1. Results were compared in terms of item fit as well as Pearson and Spearman rank-order correlations between estimated item and ability parameters. At each grade, the 3PL exhibited the best model-data fit. However, the 1PL produced a greater degree of item and ability invariance across the three ability groups. (Contains 13 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: