Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGoff, Alyson M. (Hrsg.)
InstitutionSouth Carolina Commission on Higher Education, Columbia.
TitelHigher Education Facilities Statistical Abstract: South Carolina Public Colleges & Universities. Fourth Edition
Quelle(2007), (95 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Public Colleges; Interior Space; Educational Facilities; Educational Environment; Profiles; State Colleges; Space Utilization; Classroom Design; Interior Design; Institutional Characteristics; School Buildings
AbstractIn order to sustain strong academic programs and to provide a safe and comfortable environment for learning in the state's public colleges and universities, the facilities that house the institutions' programs must be maintained and replenished. The size, condition, and adequacy of these facilities have an impact on the quantity and quality of the education provided to the students enrolled in South Carolina's public colleges and universities. The primary purpose of the Facilities Statistical Abstract is to provide a detailed statistical profile of the facilities at the public colleges and universities in South Carolina. This abstract presents data that can be used for comparative assessments of the use of space for instructional purposes. It is intended, therefore, to serve as an analytical tool for use in facilities planning at the institutional and state levels. The four sections of this report include: (1) Utilization of Instructional Space; (2) Interior Space Characteristics; (3) Building Characteristics; and (4) Appendices (SC Public Institutions Information and a bibliography). (Contains 23 tables.) (ERIC).
AnmerkungenSouth Carolina Commission on Higher Education. 1333 Main Street Suite 200, Columbia, SC 29201. Tel: 803-737-2260; Fax: 803-737-2297; Web site: http://www.che.sc.gov
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: