Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeariso, Jamon F.
TitelA Better Benchmark Assessment: Multiple-Choice versus Project-Based
Quelle(2006), (70 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Abschlussarbeit (Bachelor, Master, Diplom, Magister)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Program Effectiveness; Benchmarking; History Instruction; Standardized Tests; State Standards; State Surveys; Multiple Choice Tests; Student Projects; Correlation; Grade 10; World History; United States History; Comparative Testing; Literature Reviews; Achievement Rating; Academic Achievement; California
AbstractThe purpose of this literature review and Ex Post Facto descriptive study was to determine which type of benchmark assessment, multiple-choice or project-based, provides the best indication of general success on the history portion of the CST (California Standards Tests). The result of the study indicates that although the project-based benchmark assessment was better than the multiple-choice benchmark assessment at predicting the student acquisition of the desired "proficient" or above level on the CST, the data was inconclusive. However, the study did reveal that both types of benchmark assessments were successful in predicting acquisition of the "basic" or above level on the CST. (Contains 4 figures. Project-Based ACES (Assessment of Core Exit Standards) and Multiple-Choice Based ACES are appended.) [Masters Thesis, University of La Verne.] (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: