Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArtino, Anthony R., Jr.
TitelAn Annotated Bibliography: Using Theories of Self-Regulation to Understand How Adults Learn in Various Contexts
Quelle(2007), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Individual Characteristics; Educational Research; Annotated Bibliographies; Self Control; Adult Learning; Context Effect; Citation Analysis; Cognitive Style; Peer Evaluation; Journal Articles
AbstractThe present report presents an annotated bibliography of peer-reviewed articles that employed theories of self-regulation to understand how adults learn in various contexts. Seven scholarly articles, published between 2000 and 2006, were reviewed and summarized. Articles reviewed include (1) Self-regulation in a Web-based Course: A Case Study (J. L. Whipp; S. Chiarelli); (2) Self-regulation in Higher Education Teacher Learning (I. M. Van Eekelen; H. P. A. Boshuizen; J. D. Vermunt); (3) Metacognitive Differences Between Traditional-age and Nontraditional-age College Students (E. M. Justice; T. M. Dornan); (4) A Commentary on Self-directed Learning (B. J. Zimmerman; R. B. Lebeau); (5) Educational Research in the Internet Age: Examining the Role of Individual Characteristics (K. Hartley; L. D. Bendixen); (6) The Role of Students' Cognitive Engagement in Online Learning (J. C. Richardson; T. Newby); and (7) Does Adaptive Scaffolding Facilitate Students' Ability to Regulate their Learning with Hypermedia? (R. Azevedo; J. G. Cromley; D. Seibert). (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: