Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBreithecker, Dieter
InstitutionDesign Share, Minneapolis, MN.
TitelBeware of the Sitting Trap in Learning and Schooling
Quelle(2006), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMotion; Furniture; Paired Associate Learning; Hidden Curriculum; Human Factors Engineering; Physical Activity Level; Attention Deficit Disorders; Hyperactivity
AbstractThe author urges the reader to consider the vital role that ergonomic furniture design can have on the lives of our children in schools. He writes that Western civilizations include teaching how to sit still in their schools' "hidden curriculum." Most teachers seem to associate learning with quiet, disciplined sitting. "They are making concentration and cognitive attention dependent on physical inertness"-- The students' need for physical relaxation, signalized by fidgeting etc, is suppressed. "Movement is not desirable because it disturbs the class" -- Many adults still think the "ideal" student sits in class receptively, attentively and motorically passive. The article examines the positive effects of active-dynamic sitting on neurophysiologic parameters and argues that static-passive sitting has a long-term negative effect on a student's ability to concentrate. An "ergo-dynamic solution" is an important component of an "active" school. (Contains 1 figure, and 3 photos.) [This article is sponsored by VS America, Inc.] (ERIC).
AnmerkungenDesignShare. 4937 Morgan Avenue South, Minneapolis, MN 55409-2251. Tel: 612-929-6129; Tel: 612-929-3520; Web site: http://www.designshare.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: