Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKirk, Jackie; Winthrop, Rebecca
InstitutionAcademy for Educational Development, Washington, DC.
TitelMeeting EFA: Afghanistan Home-Based Schools. Case Study
Quelle(2006), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Females; Sanctions; Public Education; Nongovernmental Organizations; Access to Education; Beliefs; Gender Differences; Home Schooling; Case Studies; Outcomes of Education; Cultural Influences; Gender Bias; Afghanistan
AbstractYears of conflict and instability have taken a heavy toll on education in Afghanistan. While the government rebuilds its public education system, formal schools fail to reach many of the country's children. Girls remain particularly underserved as a result of the looming effects of the Taliban's sanctions against educating women. Among the reasons why girls' access to education remains limited are: the significant distance from home to school, government schools tend to be dominated by male teachers, and cultural beliefs which undervalue girls' education. Nongovernmental organizations in Afghanistan are promoting community-based or home-based schooling as one approach to increasing education access, especially for girls. This case study examines the model and outcomes of the home-based schooling program developed and implemented by the International Rescue Committee in Afghanistan. (ERIC).
AnmerkungenAcademy for Educational Development. 1825 Connecticut Avenue NW, Washington, DC 20009-5721. Tel: 202-884-8000; Fax: 202-884-8400; Web site: http://www.aed.org/ToolsandPublications
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: