Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGordon, Sue; Nicholas, Jackie
TitelThree Case Studies on the Role of Memorising in Learning and Teaching Mathematics
[Konferenzbericht] Paper presented at the Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (29th, Melbourne, Australia, Jul 10-15, 2005), v3 p57-64.
Quelle3 (2005), S.57-64 (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Learning Strategies; Case Studies; Learning Experience; Memorization; Teacher Attitudes; Educational Research; Teaching Methods
AbstractWe extend an earlier study on the role of memorising in learning science with three case studies on mathematicians' experiences as learners of mathematics and their views on memorising in students' learning. Each report reflects a different view of memorising--from a minimal role in learning mathematics, to a "stepping stone" role to memorising as a key learning strategy. The mathematicians' views about memorising in their students' learning appears consistent with their reports on memorising in their own learning. Our data leads to the conjecture that personal experiences of memorising underpin attitudes to memorising in teaching mathematics and that further investigation is warranted on this little researched aspect of "coming to know" mathematics. [For complete proceedings, see ED496848.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education. 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Tel: +27-21-715-3559; Fax: +27-88-021-715-3559; e-mail: info@igpme.org; Web site: http://igpme.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: