Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMashhour, Ahmad Shaher
TitelA Distance Education Model for Jordanian Students Based on an Empirical Study
Quelle(2007), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Educational Needs; Information Technology; Distance Education; Futures (of Society); Educational Trends; Access to Education; Educational Change; Higher Education; Educational Policy; Teaching Methods; Jordan
AbstractDistance education is expanding worldwide. Numbers of students enrolled in distance education are increasing at very high rates. Distance education is said to be the future of education because it addresses educational needs of the new millennium. This paper represents the findings of an empirical study on a sample of Jordanian distance education students into a requirement model that addresses the need of such education at the national level. The responses of the sample show that distance education is offering a viable and satisfactory alternative to those who cannot enroll in regular residential education. The study also shows that the shortcomings of the regular and the current form of distance education in Jordan can be overcome by the use of modern information technology. (Contains 2 figures.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: