Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKezar, Andrianna; Tierney, William G.
InstitutionAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges, Washington, DC.
Titel7 Elements of Effective Public-Sector Boards
Quelle14 (2006) 6, (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1068-1027
SchlagwörterLeitfaden; Higher Education; Governing Boards; Politics of Education; Accountability; Agenda Setting; Participative Decision Making; Organizational Culture; Group Behavior; Group Dynamics; Leadership Effectiveness; California
AbstractRecently, the Center for Higher Education Policy Analysis at the University of Southern California conducted a national study of public higher education governing board performance. 130 board members, presidents, coordinating board officials, governors, legislators, and education department staff were interviewed about ways to improve performance in order to find out what factors allow public higher education governing boards to perform effectively. Survey results indicate that there are seven elements of effective or high-performing public boards: (1) leadership in advancing the board's agenda; (2) board culture; (3) board education; (4) external relations; (5) relationships; (6) evaluation; and (7) structure. While three of these elements are important to private higher education boards--structure, relationships, and education--the other four, though similar to those in the private sector, take on a different meaning in the public arena. This article discusses these characteristically public-sector elements. (ERIC).
AnmerkungenAssociation of Governing Boards of Universities and Colleges. 1133 20th Street NW Suite 300, Washington, DC 20036. Tel: 800-356-6317; Tel: 202-296-8400; Fax: 202-223-7053; Web site: http://www.agb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: