Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBiswas, Radha Roy
InstitutionJobs for the Future, Boston, MA.; Achieving the Dream, Inc.
TitelA Supporting Role: How Accreditors Can Help Promote the Success of Community College Students. An Achieving the Dream Policy Brief
Quelle(2006), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterPersistence; Accreditation (Institutions); Community Colleges; Institutional Evaluation; College Outcomes Assessment; Graduation Rate; Standard Setting; Outreach Programs; Student Improvement; Special Needs Students; Institutional Role; Academic Achievement
AbstractThe focus of this brief is student success: To what extent can the accreditation process drive significant improvement in student persistence and completion at institutions that undergo the peer review process, particularly for students from groups traditionally underrepresented in higher education? Because this inquiry is in service to Achieving the Dream, a national initiative on community college student success involving nine states and fifty-seven community colleges, the particular interest of this brief is accreditation as it plays out in the community college sector. Jobs for the Future prepared this brief to spark discussion with regional accreditors, community colleges, researchers, policymakers, and others interested in identifying and strengthening external levers that can complement and accelerate internal institutional change processes. (Contains 2 tables and 7 endnotes.) (ERIC).
AnmerkungenJobs for the Future. 88 Broad Street 8th Floor, Boston, MA 02110. Tel: 617-728-4446; Fax: 617-728-4857; e-mail: info@jff.org; Web site: http://www.jff.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: