Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDalton, Ben; Sable, Jennifer; Hoffman, Lee
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.; American Institutes for Research, Washington, DC.
TitelCharacteristics of the 100 Largest Public Elementary and Secondary School Districts in the United States: 2003-04. Statistical Analysis Report. NCES 2006-329
Quelle(2006), (82 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; School Districts; Public Schools; Elementary Schools; Secondary Schools; School District Size; Teacher Student Ratio; Lunch Programs; Charter Schools; Magnet Schools; Migrant Children; English (Second Language); Second Language Learning; Graduation Rate; Expenditure per Student; School Statistics; Income; Full Time Equivalency; Faculty; School Size; Ethnic Groups; Comparative Analysis; American Samoa; District of Columbia; Guam; Northern Mariana Islands; Puerto Rico; United States; Virgin Islands
AbstractThe purpose of this publication is to provide basic descriptive information about the 100 largest school districts (ranked by student membership, that is, the number of students enrolled at the beginning of the school year) for the 2003-04 school year in the 50 states, the District of Columbia, Puerto Rico, the Bureau of Indian Affairs, the Department of Defense, and the four outlying areas (American Samoa, Guam, the Northern Marianas, and the U.S. Virgin Islands). In this report, the term "United States and jurisdictions" refers to these entities. This is different from most National Center for Education Statistics (NCES) reports, which include only the 50 states and the District of Columbia in the totals. Appended are: (1) Basic Tables; (2) Methodology; (3) Glossary; and (4) Supplementary Tables. (Contains 10 footnotes, 24 tables, and 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenED Pubs. P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827; Web site: http://www.edpubs.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: