Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWine, Jennifer; Cominole, Melissa; Wheeless, Sarah; Bryant, Alyssa; Gilligan, Theresa; Dudley, Kristin; Franklin, Jeff
InstitutionNational Center for Education Statistics (ED), Washington, DC.; Research Triangle Inst., Durham, NC.
Titel2004/06 Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study (BPS:04/06) Field Test Methodology Report. Working Paper Series. NCES 2006-01
Quelle(2006), (181 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; College Students; Postsecondary Education; Field Tests; Research Design; Research Methodology; Evaluation; Data Collection; Sampling; Interviews; Longitudinal Studies
AbstractThe 2004/06 Beginning Postsecondary Students Longitudinal Study (BPS:04/06), conducted for the U.S. Department of Education's National Center for Education Statistics (NCES), collected information about the education and employment experiences of students in the two years following their first enrollment in postsecondary education. The primary objective of BPS:04/06 is to follow a cohort of students from the start of their postsecondary education and collect further data from them in 2006 and 2009. This report describes the methodology and findings of the BPS:04/06 field test, which took place during the 2004-05 school year. The BPS:04/06 field test was used to plan, implement, and evaluate methodological procedures, instruments, and systems proposed for use in the full-scale study scheduled for the 2005-06 school year. Appended are: (1) Technical Review Panel Contact List; (2) Data Elements for the BPS:04/06 Student Interview; (3) Advance Contacting and Mailout Materials; (4) Training Materials; (5) Facsimile of Field Test Instrument; and (6) Facsimile of Reinterview Data Collection Instrument. (Contains 6 endnotes, 33 tables, and 7 figures.) (ERIC).
AnmerkungenED Pubs, P.O. Box 1398, Jessup, MD 20794-1398. Tel: 877-433-7827 (Toll Free); Web site: http://www.edpubs.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: