Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKing, Richard A.
TitelAn International Perspective: Finance and Accountability Issues in Taiwan
Quelle(2006), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterForeign Countries; Special Programs; School Personnel; Money Management; Accountability; Educational Finance; Governance; Academic Standards; Budgets; Curriculum Development; Financial Support; Personnel Selection; Asia; Taiwan
AbstractThe global movement to improve education by decentralizing governance and financial management and by holding school personnel accountable for outcomes aligned with standards extends even to traditionally centralized systems in Asia. The author explores research questions related to how resources are acquired, who decides how best to use resources within schools, and accountability for school performance in Taiwan. During 2004-2005, the author interviewed principals of nine elementary, junior high, and senior high schools in three regions (large and small cities; rural communities). On-site interviews and reviews of such documents as school budgets and brochures describing goals and programs reveal similarities and differences in the following: sources of funds; budget development; the determination of priorities for curriculum, special programs, and hiring personnel; school-level control of resources; use of student outcomes in curricular and budget decisions; and external accountability systems. Following a qualitative case study method, the author discusses conclusions within three themes that emerged from the data: (1) dependence; (2) relationships; and (3) accountability. (Contains 1 endnote.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: