Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Iryna Y.
TitelAnalysis of Stopout Behavior at a Public Research University: The Multi-Spell Discrete-Time Approach
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Forum of the Association for Institutional Research (AIR) (45th, San Diego, CA, May 29-Jun 1, 2005).
Quelle(2005), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterProbability; Academic Persistence; Family Income; Educational Attainment; Stopouts; Academic Achievement; Grades (Scholastic); College Students; Part Time Students; Scores; SAT (College Admission Test)
AbstractUsing multi-spell discrete time binary logistic regression, this study examined sequential occurrences of students' departures and returns over the period of six years. The model included time-invariant (gender, ethnicity, parents' educational attainment, family income, timing of matriculation, high school performance, and geographic origin) and time-varying (part-time attendance and college grade performance) predictors. The departure was strongly associated with poor college grade performance and part-time enrollment. Parents' educational attainment, SAT scores, and geographic origin predicted the probability of return. It was also shown that the duration of a spell affected the odds of departures and returns in a spell immediately following. (Contains 8 tables, 3 figures, and 12 endnotes.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: