Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStepka, Terry H.; Meeks, Gregory B.
Titel1990 and 2004 Arkansas Middle Level Survey Comparison: A Statistical Analysis of Data
Quelle(2005), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStatistical Analysis; Early Adolescents; Principals; Middle Schools; Surveys; Student Needs; Educational Practices; Administrator Attitudes; Arkansas
AbstractThis paper examines the progress of one state in implementing the middle school concept. Results of a survey distributed in 1990 were compared to results of a similar survey distributed in the spring of 2004. Responses from principals to survey items dealing with the concept that adolescents are unique in reference to other age groups emotionally, intellectually, physically, and socially to the needs of implementing and sustaining middle school concepts were compared from 1990 and 2004. While some survey items showed no significant differences in the responses from the two groups, it may be possible to posit that the two groups of principals still feel that adolescents are unique compared to other age groups. Other survey items did display statistically significant differences between the two groups, which may suggest the stage of the middle level concept. Progress or the lack thereof has been noted with each survey item. Implications from this survey can serve to heighten awareness and continue to improve the quality of middle level education. Appended is: (1) 1990 and 2004 Middle Grades Survey Comparison Matrix. (Contains 18 tables.) (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: