Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuskey, Thomas R.
TitelMultiple Sources of Evidence: An Analysis of Stakeholders' Perceptions of Different Indicators of Student Learning
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (62nd, San Diego, CA, Apr 10-14, 2004).
Quelle(2005), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Homework; Academic Achievement; Student Evaluation; Evaluation Methods; Educational Quality; Questionnaires; State Standards; High Stakes Tests; Administrator Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractThis study compared different stakeholders' perceptions of the validity of various indicators of student learning used to judge the quality of schools and individual student's academic performance. Data are based on questionnaire responses of 314 educators from school districts in three states that have implemented comprehensive statewide assessment programs that include high-stakes consequences both for educators and for students. MANOVA results showed significant differences between school administrators and teachers, with administrators favoring the validity and trustworthiness of nationally-normed standardized assessments, state assessments, and district assessments, while teachers favored classroom observations, classroom assessments, homework completion and quality, class participation, and behavior. The implications of these differences for reform initiatives are discussed, particularly with regard to teachers' motivation to improve results. (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: