Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enThorne, Glenda; Thomas, Alice; Lawson, Candy
InstitutionCenter for Development & Learning, Covington, LA.
Titel15 Strategies for Managing Attention Problems
Quelle(2005), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTeaching Methods; Attention Span; Classroom Techniques; Self Control; Attention Deficit Disorders; Student Needs; Classroom Environment; Planning; Behavior Modification; Self Evaluation (Individuals); Drug Therapy; Organization
AbstractIn this document, 15 strategies are offered for enhancing attention and managing attention problems. This listing is by no means exhaustive, but rather is meant as a place to begin. The best resources for strategies are the creative, inventive minds of enlightened assessment professionals, teachers and parents, in partnership with the students they serve. Together they can create multiple alternative strategies. The strategies include: (1) Take the Mystery Away; (2) Understand Consistent Inconsistency; (3) Explore the Option of Medication; (4) Allow for Movement and Breaks; (5) Vary Instructional Strategies; (6) Use Signals; (7) Leverage Interests; (8) Minimize Noise & Other Distractions; (9) Develop Previewing and Planning Skills; (10) Use Behavior Modification and Self-Assessment; (11) Discourage Frenetic Work Patterns; (12) Get Organized; (13) Use Daily Planners; (14) Set Up a Home Office; and (15) Allow Time to Wind Down. (ERIC).
AnmerkungenCenter for Development and Learning, 208 South Tyler Street, Covington, LA 70433. Tel: 985-893-7777; Fax: 985-893-5443; e-mail: learn@cdl.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: