Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlcock, Lara
TitelUses of Example Objects in Proving
[Konferenzbericht] 28th, Bergen, Norway, July 14-18, 2004.
Quelle(2004), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSemantics; Mathematical Logic; Mathematics Instruction; Teaching Methods; College Students; Thinking Skills
AbstractThis paper builds upon discussions of the importance of semantic or intuitive work in proving by identifying three ways in which experienced mathematicians use example objects in constructing and evaluating proofs. It observes that students often do not use objects in these ways, and discusses the pedagogical question of how we might teach students to be more effective in proving by designing instruction to focus their attention on relevant objects. Data are drawn from interviews with five mathematicians experienced in teaching an introductory proofs course. [For complete proceedings, see ED489632.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education, 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Web site: http://igpme.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: