Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeria, Dorit; Amit, Miriam
TitelStudents Preference of Non-Algebraic Representations in Mathematical Communications
[Konferenzbericht] 28th Bergen, Norway, July 14-18, 2004.
Quelle(2004), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAlgebra; Mathematics Achievement; Mathematics Instruction; Grade 9; Problem Solving; High Achievement; Abstract Reasoning; Teaching Methods; Symbols (Mathematics)
AbstractThis research study deals with the modes of representation that ninth-graders choose in order to communicate their problem solving paths and justifications, and the relation between these modes of representations and achievement level. The findings are based on analysis of 350 answers to problems that demanded communication of reasoning, explanations, and justifications. The results indicate that only a few students, who are very high achievers, choose to communicate via algebraic representations, even after two extensive years of learning algebra. These results might be related to difficulties students have with the abstraction of algebra and the way algebra is taught in school--an issue that should be considered by curriculum developers and teachers. (Contains 3 figures.) [For complete proceedings, see ED489538.] (Author).
AnmerkungenInternational Group for the Psychology of Mathematics Education, 35 Aandwind Street, Kirstenhof, Cape Town, 7945, South Africa. Web site: http://igpme.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: