Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorman, Geoffrey D.; Slavin, Robert E.; Alan Cheung; Chamberlain, Anne; Madden, Nancy; Chambers, Bette
InstitutionSuccess for All Foundation, Baltimore, MD.
TitelThe National Randomized Field Trial of Success for All: Second-Year Outcomes
Quelle(2005), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Literacy; Literacy Education; Longitudinal Studies; Educational Research; Field Tests
AbstractThis paper reports the second-year outcomes of the national randomized evaluation of Success for All, a comprehensive reading reform model. Analyses focus on literacy outcomes for a two-year longitudinal student sample and a combined longitudinal and in-mover student sample, both of which were nested within 38 schools. Using a cluster randomization design, schools were randomly assigned to implement Success for All or control methods. Hierarchical linear model analyses for the longitudinal sample revealed statistically significant school-level effects of assignment to Success for All on three of the four literacy outcomes measured. These impacts were as large as one quarter of a standard deviation--or a learning advantage relative to controls exceeding half of a school year--on the Word Attack outcome. Impact estimates for the combined longitudinal and in-mover sample were somewhat smaller in magnitude and more variable. The results correspond with the Success for All program theory, which targets school-level achievement effects through a multi-year sequencing of intensive literacy instruction. (Author).
AnmerkungenSuccess for All Foundation, 200 W. Towsontown Blvd., Baltimore, MD 21204-5200. Tel: 800-548-4998 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: