Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChambers, Bette; Slavin, Robert E.; Madden, Nancy A.; Cheung, Alan; Gifford, Richard
InstitutionSuccess for All Foundation, Baltimore, MD.
TitelEnhancing Success for All for Hispanic Students: Effects on Beginning Reading Achievement
Quelle(2005), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Limited English Speaking; Elementary School Students; Beginning Reading; Teaching Methods; Reading Programs; Reading Achievement; Reading Comprehension; Hispanic American Students; Program Effectiveness; Multimedia Instruction
AbstractThe reading performance of Hispanic children in the U.S. is becoming a central concern in education policy and reform. This paper reports the results of a study designed to evaluate the impacts of a form of the Success for All beginning reading program modified to meet the needs of Hispanic students, particularly those who are English language learners. The enhanced program included embedded multimedia threaded through teachers' lessons, containing humorous segments on letter sounds, sound blending, and vocabulary, as well as cooperative learning, vocabulary activities, and other interventions. A matched experiment evaluated the reading success of Hispanic kindergarten and first grade children in four experimental and four matched control schools in various parts of the U.S. The results indicate that students who experienced the enhanced Success for All beginning reading program scored significantly higher than control students at both grade levels on Woodcock Word Identification, Word Attack, and Passage Comprehension subtests. This study adds to evidence that Success for All can enhance the achievement of Hispanic children. (Author).
AnmerkungenSuccess for All Foundation, 200 W. Towsontown Blvd., Baltimore, MD 21204-5200. Tel: 800-548-4998 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: